Používame cookies

Súbory cookie a ďalšie technológie sledovania používame na zlepšenie vášho zážitku z prehliadania našich webových stránok, na to, aby sme vám zobrazovali prispôsobený obsah a cielené reklamy, na analýzu návštevnosti našich webových stránok a na pochopenie toho, odkiaľ naši návštevníci prichádzajú. Viac info

 

Výhradný predaj. Áno alebo nie?

Pridané: 2.3.2023

Chystáte sa predať svoju nehnuteľnosť a riešite spôsob, ako ju predať najlepšie sám a ušetriť peniaze za províziu? Neexkluzívne, v inzercii to bude mať 5 realitných kancelárií, alebo tzv. "Výhradne" a staviť na jedného koňa? Všade sa hovorí o tom, že realitný trh je presýtený realitnými maklérmi. Na druhú stranu je pravdou, že dnes už je pomerne jednoduché si na internete o komkoľvek čokoľvek zistiť, rovnako tak ako o kvalite jeho práce. Keď teraz zabudneme na variantu predaja bez účasti realitnej kancelárie, poďme nájsť 5 dôvodov, prečo staviť na jedného realitného makléra.

  1. V prípade oslovenia viacero realitných kancelárií nadobudne človek dojem, že to obsiahne vyššie spektrum záujemcov na viacerých inzertných serveroch. Neobsiahne. Pretože dnes už všetky väčšie realitné kancelárie inzerujú na rovnakých najnavštevovanejších serveroch.
  2. Rovnako tak by si jeden myslel, že viac ponúk sa rovná vyššej predajnej cene, pretože sa kupujúci budú predháňať. Nebudú. Ak je cena nastavená rozumne, nie príliš nízko, kupujúci len tak nepriplatia. Naopak, budú sa snažiť hľadať dôvod, prečo cenu znížiť. Rovnako tak ako makléri, aby práve oni boli jediní z tých 5, ktorí to predajú.
  3. Viac maklérov = lepšia prezentácia. Nerovná. Nie nadarmo sa hovorí, že keď dvaja robia to isté, nie je to to isté. Jeden maklér uvedie cenu vrátane provízie, druhý bez provízie, jeden od pozemku odpočíta zastavanú plochu, druhý to odčítať nebude. Každý maklér na prehliadke použije svoj výklad, podá svoje informácie. Stratíte prehľad o danej ponuke, nedostane sa k vám kompletná spätná väzba.
  4. Viac maklérov znamená viac ľudí, ktorí budú za vás predávať a niekto to skôr alebo neskôr predá. Ani toto pravidlo veľmi nefunguje. Maklér, ktorý sa bude predbiehať s inými, nebude vášmu predaju venovať 100% svojej energie a nástrojov pre úspešný predaj. Nebude tam pozývať profesionálneho fotografa, nebude robiť Homestaging, nebude robiť cenovú mapu, alebo nechávať vypracovať Preukaz energetickej náročnosti budovy. Prečo by to robil, keď mu to pred nosom možno predá iný maklér?
  5. Na podmienky nevýhradného predaja pristúpi iba maklér, ktorý je ochotný pracovať bez exkluzivity. Prečo pracuje bez exkluzivity? Necení si sám seba? Nemá sám v seba dôveru na exkluzívne zastúpenie? Jeho klienti v neho nemajú dôveru? Je rád za čokoľvek, čo sa mu do portfólia dostane? Kto vie ... Avšak je isté, že maklér, ktorý si je vedomý svojich služieb pre klienta, svojich profesijných hodnôt, si svoju prácu nechá zaplatiť za jasných, vopred daných podmienok. Pre obchod a klienta urobí maximum a to na profesionálnej úrovni.